Saturday, October 15, 2011

Majlis Tamat Tingkatan Lima

Pagi tadi 15 Oktober, berlangsung majlis tamat tingkatan 5 (konvokesyen) telah berlangsung di Dewan Gemilang SMK DANAU KOTA untuk kali ketiga. Semua pelajar (249) telah hadir menerima sijil masing-masing daripada YDP PIBG Dr. Mohd Ramzan Abd Gaffor . Majlis berjalan lancar dan meriah dengan kehadiran ramai ibu bapa yang memberikan sokongan kepada anak-anak mereka. Pengetua memulakan ucapan dengan memberikan makluman mengenai pembangunan sekolah dari segi pencapaian akademik pelajar dan prasarana sekolah yang perlu ditambahbaik untuk keselamatan dan keselesaan pelajar dan guru-guru SMK DANAU KOTA.


YDP PIBG dalam ucapan perasmiannya telah menekankan kecemerlangan dan sahsiah pelajar perlu seimbang bagi menghadapi cabaran hebat masakini. Beliau juga menasihatkan ibu bapa supaya memantau pergerakan anak-anak masing-masing supaya tidak terjebak dengan kegiatan yang tidak bermoral .Beliau memberi contoh, pada setiap hujung minggu kawasan 'uptown' Danau Kota menjadi tempat tumpuan manusia hingga menjelang pagi. Keadaan seperti ini banyak mengundang perkara yang tidak diingini terutama kepada anak-anak remaja .

Che'Yahya Che'Soh
Pengetua. 

No comments:

Post a Comment

Menjana kekuatan organisasi

Organisasi merupakan wadah penyatuan umat yang di asaskan untuk mencapai sesuatu matlamat. Berbagai bentuk organisasi mempunyai tujuan berm...