Saturday, September 24, 2011

Penawar Darah Tinggi

Allah SWT mencipta segala sesuatu mengandungi hikmah dan syifa' (penawar) untuk manusia. Jika kita cuba menghitung nikmat Tuhan sudah tentu tidak mampu menjangkau Ilmu Allah kerana nuansa minda kita yang terbatas. Setiap penyakit pasti ada ubatnya kecuali maut. Demikian petikan hadith Nabi SAW. Allah SWT menurunkan RahmatNYa dalam pelbagai bentuk. Ketenangan hidup, rezeki yang cukup walau pun pendapatan kecil, rumah tangga rukun damai, anak-anak yang " mendengar kata " dan hidup tidak dibebani hutang merupakan bentuk rahmat yang didatangkan Tuhan kepada manusia. Manusia akan berasa tenang dan lapang menjalani kehidupan harian .

Punca penyakit

Mutakhir ini ramai dalam kalangan manusia menghidapi berbagai penyakit yang berpunca daripada tekanan hidup. Penyakit tiga serangkai yang selalu singgah ialah Serangan Jantung (kardiovascular) ,Kencing Manis (diabetes) dan Darah Tinggi (hypertension).Tiga kategori penyakit ini sangat sinonim dengan masyarakat Malaysia . Akhir-akhir ini pula ramai orang mendapat Cancer. Bagaimana cara mencegahnya ? Saya ingin berkongsi dengan pembaca yang menjengok laman ini kelebihan Air Rebusan Daun Sireh dan Misai kucing boleh menjadi penawar penyakit darah tinggi. Minum air rebusan tersebut segelas sehari atau lebih (bergantung kepada keperluan sendiri) InsyaAllah boleh menurunkan kadar tekanan darah. Badan menjadi ringan, berpeluh dan banyak keluar angin. Kita berusaha berbagai cara untuk menstabilkan aliran darah(To stabilize blood circulation in our body) kerana bila sistem peredaran darah lancar , seluruh aktiviti badan akan berfungsi dengan baik. Wallahu a'lam.

No comments:

Post a Comment

Menjana kekuatan organisasi

Organisasi merupakan wadah penyatuan umat yang di asaskan untuk mencapai sesuatu matlamat. Berbagai bentuk organisasi mempunyai tujuan berm...