Friday, July 6, 2012

Grand Prize Power Chef Cooking Competition

Dua orang pelajar SMK SINAR BINTANG (STAR SCHOOL) memenangi tempat pertama  dalam Pertandingan 'Power Chef Cooking Competition ' di KDU University College  pada 30 Jun 2012 lalu. Mereka ialah DHINNISHA A/P KUGANESAN  5 BESTARI  dan NG MAGGIE dari tingkatan 5 DINAMIK . Tahniah kepada dua orang pelajar ini yang mengharumkan nama sekolah kerana memenangi 'Grand prize and return flight to Lucienne, Switzerland which full board and lodging is provided with certificates. They will  get date of travel in the month of January next year ,2013.


Photo

KDU University College





Sementara itu seorang bekas pelajar sekolah ini TAN KAI NIN , Tingkatan 5 tahun 2008  telah mendapat keputusan cemerlang dalam ACCA  (Top result in the world)  memenangi  ACCA World Prize Winner pada  Disember 2011 examination for paper F7, Financial Reporting. Sunway TES mengucapkan tahniah kepada sekolah kerana berjaya melahirkan pelajar yang cemerlang hingga keperingkat Antarabangsa . Pihak Sunway akan mengunjungi sekolah pada 23 Julai 2012 nanti untuk merakamkan penghargaan kepada guru-guru yang bertungkus lumus mengajar dan mendidik pelajar sehingga mereka berjaya dengan cemerlang .

SMK SINAR BINTANG WILL BE KNOWN AS  A STAR SCHOOL . EXCELLENCE IS OUR AIMS .

SELAMAT MAJU JAYA 

Che' Yahya  Che' Soh .
6 July 2012.

No comments:

Post a Comment

Menjana kekuatan organisasi

Organisasi merupakan wadah penyatuan umat yang di asaskan untuk mencapai sesuatu matlamat. Berbagai bentuk organisasi mempunyai tujuan berm...