Monday, July 9, 2012

TERIMA KASIH GURU GURU KU

I would like to express my deep appreciation to all teachers of  SMK SINAR BINTANG  yang meraikan hari jadi saya pada hari ini (Isnin 9 Julai 2012) dengan menghadiahkan 'belt and  wallet' dan jambangan bunga bersama  kad ucapan hari jadi yang penuh bermakna. Saya cukup terkesan dengan salah satu ucapan " Leaders can  mould  leaders can destroy. A good leader like Tuan will always be cherished  by us" .  Mrs.Lee . Semoga Allah SWT tetap membimbing saya menjadi seorang ketua yang jujur , amanah dan bertanggungjawab . Segala pujian hanya untuk Allah Tuhan Semesta Alam . Dari perspektif  pengurusan, tidak  dinafikan peranan pemimpin menjadi penentu kejayaan sesebuah organisasi samaada maju atau sebaliknya. Peningkatan atau kemerosotan produktiviti bergantung kepada gaya dan 'style' kepimpinan seseorang ketua.

Saya mengharapkan kerjasama yang baik dalam kalangan guru untuk sama-sama berkongsi ilmu dan kemahiran yang ada membangun  sekolah menjadi sebuah organisasi unggul , berprestij  mempunyai  aura dan etos  tersendiri . Sebagai ketua saya tidak mampu menyelesaikan sesuatu tugas sendirian tanpa partisipasi  mapan dari semua rakan . We all responsible to uphold our school integrity  in all areas to ensure people always respect our trust . We are holding the people trust, therefore we must be trusted. 

Saya yakin SMK SINAR BINTANG  can  make  a  difference   menjadi sebuah sekolah ternama suatu hari nanti .  To all my beloved teachers, I always pray for your health and prosperity in life . 
WE CAN PRODUCE A GOOD RESULTS . 

Che' Yahya Che' Soh
9/7/12.

No comments:

Post a Comment

Menjana kekuatan organisasi

Organisasi merupakan wadah penyatuan umat yang di asaskan untuk mencapai sesuatu matlamat. Berbagai bentuk organisasi mempunyai tujuan berm...