Tuesday, April 10, 2012

Persidangan Kebangsaan MPSM Di Kuantan

Majlis Pengetua Sekolah Malaysia (MPSM) akan mengadakan persidangan tahunan bermula 11-14 April, di Hotel Zennith Kuantan Pahang. Persidangan ke 51 ini dihadiri semua pengetua sekolah seluruh negara. Perwakilan setiap negeri akan bertolak ke Kuantan mulai hari ini (Rabu ). Mereka akan menginap di Hotel Zennith Kuantan selama 4 hari tiga malam. Tuan rumah persidangan kali ini dihoskan oleh MPSM Pahang. Perwakilan Kuala Lumpur akan ditempatkan di Hotel Shahzan (tengah bandar Kuantan) manakala wakil Putrajaya di hotel Zennith. Rombongan Pengetua Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur akan bertolak dengan bas khas di Pusat Kokurulum mulai jam 12. 00 tengahari.


YAB Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak
Perdana Menteri Malaysia

Acara kemuncak persidangan ialah pada hari Sabtu 14 April 2012 dimana YAB Perdana Menteri Malaysia , Dato' Seri Mohd. Najib Tun Razak bersetuju menjadi Tetamu Khas MPSM dan merasmikan majlis penutup persidangan . Tema persidangan tahun ini ialah Kepimpinan Inovatif Menjana Transformasi Pendidikan Negara. Adalah diharapkan dengan berinfomatifnya tema ini akan menjadi realiti kepada semua pengetua untuk menterjemahkan setiap pernyataan dalam tindakan pengurusan ,pentadbiran dan kepimpinan sekolah masing masing menjadi sebuah organisasi yang unggul dan cemerlang untuk mentransformasi budaya kerja, pola pemikiran yang berpaksikan ilmu pengetahuan , kemahiran dan kecekapan sebagai tunjang pembangunan modal insan negara yang didambakan.

Selamat Bersidang.
CYCS /AJK MPSM WPKL 2010/2012
Rabu 11 April 2012 .

No comments:

Post a Comment

Menjana kekuatan organisasi

Organisasi merupakan wadah penyatuan umat yang di asaskan untuk mencapai sesuatu matlamat. Berbagai bentuk organisasi mempunyai tujuan berm...