Thursday, June 14, 2012

Forum Wacana Ilmu Israk Mikraj

Sesi wacana ilmu dalam rangka mengenang kembali peristiwa  Israk dan Mikraj bersama Ustaz  Drs. Ahmad Termizi Ab. Razak dari Astro Oasis telah diadakan pada 14 Jun 2012 di Surau Al Falah Keramat. Majlis ini bermula pada jam 800 malam sebaik selesai solat Maghrib  dan dipengerusikan oleh Imam Surau Che' Yahya  Hj Che' Soh. Kehadiran jemaah yang ramai memeriahkan lagi taman ilmu. Keterujaan hadirin dengan penyampaian yang berbobot  dan  penuh  jenaka oleh  Ustaz Ahmad Termizi   menjadikan majlis ini penuh ceria , hidup dan segar . Kemampuan beliau menjawab soalan moderator secara spontan dan menghuraikan dengan baik setiap isu berdasarkan Al Quran dan Hadith Nabi SAW menyebabkan para jemaah menekuni setiap ucapan yang disampaikan beliau. Kekuatan ilmu dan intelektual yang dimiliki  bersama adunan  jenaka secara bersahaja  menjadikan majlis ini berasa singkat walau pun masa berlalu selama 1 jam 20 minit. Kita mengharapkan dapat bertemu lagi dalam sesi forum akan datang  bersama ikon yang berkarisma dan berwibawa ini . InsyaAllah.
 










 Ustaz Drs. Ahmad Termizi Ab. Razak


Pengerusi Forum mengakhiri majlis pada jam 9.20malam dengan membaca surah Al Asr dan semua hadirin menikmati hidangan yang disediakan pihak surau. 

Wallahua'lam 

Che' Yahya Hj Che' Soh.

No comments:

Post a Comment

Menjana kekuatan organisasi

Organisasi merupakan wadah penyatuan umat yang di asaskan untuk mencapai sesuatu matlamat. Berbagai bentuk organisasi mempunyai tujuan berm...