Tuesday, October 19, 2010

Lagu Maher Zain Menyentuh Hati Ku

Setelah mendengar, menghayati dan menikmati setiap bait lagu Open Your Eyes, alunan merdu suara Maher Zain penyanyi yang juga komposer terkenal di Sweden membuatkan hatiku sungguh tersentuh, insaf dan merasa begitu kerdil disisi Allah SWT yang mencipta manusia. Bait lagu " when the baby born so helpless and weak" dan "the moon and the sun such as perfect and harmony" antara lirik yang sungguh menggugah hatiku sehingga ada ketikanya tanpa ku sedari titisan air jernih mengalir membasahi pipi ku.

Maher Zain penyanyi antara bangsa yang
berjaya membawa mesej Rabbani menyedarkan
manusia sejagat


Menangis mengenangkan kealfaan dan ghaflah diri dalam kehidupan ini. Kemampuan Maher mengolah, menyusun dan mengadaptasi lagunya dengan keindahan alam mampu membawa pendengar memikir kebesaran Allah Pencipta manusia . Semoga Allah SWT sentiasa memberikan petunjuk dan hidayah kepada hambanya Maher Zain untuk terus berkarya membawa mesej ketuhanan yang sangat didambakan setiap insan. Semua lagu beliau mengandungi pengajaran dan tamsilan yang sangat berkesan dalam usaha mencari kebahagiaan yang hakiki bersandarkan keimanan kepada Tuhan Pencipta Alam.

No comments:

Post a Comment

Menjana kekuatan organisasi

Organisasi merupakan wadah penyatuan umat yang di asaskan untuk mencapai sesuatu matlamat. Berbagai bentuk organisasi mempunyai tujuan berm...