Thursday, December 20, 2012

Keputusan PMR SMKSB 2012

Penilaian Menengah Rendah telah pun diumumkan . Semua calon sudah menerima keputusan pada hari Rabu 19 Disember,2012 di sekolah masing-masing. SMK Sinar Bintang mempunyai seramai 373 orang calon yang menduduki PMR pada tahun ini. Seramai 13 orang mendapat cemerlang A , peratus lulus 63.54 dan gred purata 2.98 . Pencapaian pada tahun ini agak menurun dari segi gred purata dan kelulusan penuh (ABCD) walaupun bertambah bilangan calon yang mendapat cemerlang A. Pertambahan seorang calon  tidak mampu mengubah peratus dan GPS.Kedudukan SMKSB 67/92 buah sekolah di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Seramai 20 orang calon memperoleh 7A 1B .Gred Purata Negeri 2.60 juga turun berbanding tahun sebelumnya 2.57. Semakin kecil GPS semakin baik ( The smallest index is the highest).

Majlis penyampaian keputusan

Satu majlis ringkas diatur oleh Pn.Rosnah Samlee dan rakan-rakan untuk meraikan pelajar yang berjaya mendapat keputusan cemerlang. Pengetua menyampaikan ucapan kepada calon-calon yang hadir bersama ibu bapa masing-masing. Pelajar-pelajar diraikan dengan pemberian sejambak bunga dan sijil penghargaan disampaikan oleh Pengetua. Pelajar-pelajar yang lain kemudiannya mendapat slip keputusan mereka bersama guru guru tingkatan masing masing di Dewan Bestari SMKSB@STAR.













Majlis penyampaian keputusan peperiksaan PMR 


Pencapaian Mata Pelajaran

Beberapa buah mata pelajaran menunjukan peningkatan iaitu Matematik 98.1(95.9-2011), KHB 99.7(98.6),Pendidikan Islam 91.7(81.3), Bahasa Tamil 90.9(66.7) dan Geografi 83.4(82.6). Bagi subjek BM,BI, SEJ. BC dan SAINS sedikit menurun.Pihak sekolah telah merangka strategi untuk peningkatan akademik pelajar melalui PEMBESTARIAN PMR dan SPM dengan memberi fokus kepada klinik bahasa,kem mutiara hati, sentuhan bestari, mento mentee dan beberapa pendekatan akademik bertujuan membantu calon mendapat keputusan cemerlang .Kepada guru-guru saya ingin merakamkan ucapan ribuan terima kasih kerana bertungkus lumus membuat latih tubi dan gerak gempur . Kita terima keputusan dengan lapang dada. InsyaAllah pada tahun 2013, pelajar SMKSB@STAR mampu mencapai target yang kita sasarkan .


Che'Yahya Che' Soh
Pengetua
20 Disember,2012

  

No comments:

Post a Comment

Menjana kekuatan organisasi

Organisasi merupakan wadah penyatuan umat yang di asaskan untuk mencapai sesuatu matlamat. Berbagai bentuk organisasi mempunyai tujuan berm...